۱۶ خرداد ۱۳۹۰، ۱۸:۵۵

زیدآبادی:

مردم در خرید فرآورده های دامی دقت کنند

مردم در خرید فرآورده های دامی دقت کنند

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی کرمان با اشاره به گرمی هوا از شهروندان کرمانی خواست در تهیه فرآورده های دامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

غلامرضا زید آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به افزایش دما و در پیش بودن فصل تابستان احتمال غیر بهداشتی بودن فرآورده های خام دامی که به صورت غیرمجاز و یا توسط افراد دوره گرد که دور از هرگونه نظارت بهداشتی دامپزشکی عرضه می شود وجود دارد.

وی از مردم استان خواست که از خرید هر گونه فرآورده های خام دامی بخصوص ماهی، گوشت مرغ، تخم مرغ از افراد دوره گرد اکیدا خودداری و درصورت مشاهده عرضه فرآورده های پروتئینی توسط این افراد مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی و یا اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل اعلام کنند.

زید آبادی با توجه به حساسیت فرآورده های دامی به دلیل گرم شدن هوا و احتمال تسریع در فساد پذیری آنها تاکید کرد: عرضه کنندگان فرآورده های پروتئینی نیز بایستی دقت لازم را در نحوه نگهداری این مواد داشته و ایرادات احتمالی سرد کننده های موجود را بررسی و رفع کنند.

وی گفت: مصرف کنندگان محترم بایستی جهت پیشگیری از ایجاد مسمومیت های ناشی از مصرف فرآوده های ناسالم در زمان خرید به تاریخ تولید، انقضاء، تغییر رنگ و قوام این فرآورده ها دقت لازم را داشته باشند.

کد خبر 1329071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha